ماهواره نوید دومین تصویر را به زمین ارسال كرد
نوشته شده توسط : blpwjob

'حسین بلندی' پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: ماهواره نوید علم و صنعت روز گذشته تصویری را از تنگه هرمز گرفته بود و امروز نیز پس از دریافت فرامین از ایستگاههای زمینی، تصاویری از جمهوری اسلامی ایران گرفت و به زمین مخابره كرد.

وی تصریح كرد: ماهواره نوید در هفتمین روز از پرتاب به فضا عملكرد خوبی ارائه كرده و تمامی زیرسیستم ها و سیستم های آن با موفقیت در حال فعالیت است.

بلندی گفت: ماهواره نوید هر 24 ساعت 16 دور به دور زمین و شش دور از روی ایران عبور می كند.

وی اضافه كرد: عمر این ماهواره دو ماه پیش بینی شده اما انتظار می رود با توجه به سیستم ها و تجهیزاتی كه در آن استفاده شده است بیش از دو ماه به فعالیت خود در مدار پیش بینی شده، ادامه دهد .

مدیر پروژه ماهواره نوید علم و صنعت اظهار داشت: مساله مهم در پرتاب نوید آن است كه تمامی فعل و انفعالات مورد نظر ما با ماهواره با موفقیت انجام شده و اطلاعات دریافتی از آن حاكی از سلامت تمامی سیستم ها و زیر سیستم های بكار گرفته شده در آن است.

بلندی افزود: فرزندان ایران اسلامی با پرتاب موفقیت آمیز سومین ماهواره تحقیقاتی توانستند یك حركت علمی را به طور 100 درصد محقق كنند كه دستاورد عظیمی برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه فضایی است .

ماهواره ملی 'نوید علم وصنعت' بامداد جمعه 14 بهمن و همزمان با ایام دهه مبارك فجر سی وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با دستور 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران، با موفقیت به فضا پرتاب شد.

ماهواره نوید كه در دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شده است، مأموریت تصویربرداری از زمین با وضوح تصویر ۷۵۰ متر و به صورت تك باند را به عهده دارد.

این ماهواره با ابعاد ۵۰×۵۰×۵۰ سانتی‌متر مكعب و جرم ۵۰ كیلوگرم، به منظور استقرار در مدار بیضوی با ارتفاع ۲۵۰ تا ۳۷۵ كیلومتر و زاویه انحراف‌مداری ۵۵ درجه طراحی شده‌ است.

سیام**1478*1663**1572





:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: